Feb 2, 2016

Restu tuhan.

aku tak tahu kenapa aku boleh nangis depan kak Ct lepas maghrib tadi. lama dah tahan perasaan, tetiba terkeluar air mata sebab akak kata better kerja dari sambung belajar.

aku tak pernah expect yang aku akan hadap situasi macam nie. aku nangis sebab memang aku nak sangat sambung belajar. impian aku nak sampai peringkat tertinggi.

tapi apa yang mak, abah akak fikir semuanya lain dari apa yang aku fikir. dan aku bukanlah jenis orang yang ikut jer keputusan orang lain atas diri aku. aku ada prinsip, ada cita-cita, ada impian yg aku nak lunaskan.

tapi dalam pada masa yang sama, aku seorang yg sangat pentingkan restu family. bagi aku family is everything. diorang yang ada time aku susah, yg akan jujur kritik aku atas segala perilaku aku. they always been there for me. no matter what. apa-apa decision memang aku refer kat family. sebab bagi aku, Allah hadiahkan aku family terbaik atas muka bumi. dan aku tak patut nak belakangkan diorang dalam hal nie.

ya aku nangis. sebab tak dapat terima yg family suruh aku kerja and sambung beajar bila dah cukup duit. dan mungkin untuk kesenangan masa depan.
aku ada banyak hujah untuk diutarakan.
ada banyak alasan untuk tolak pandangan mereka.

cuma semuanya tak terluah.
terbuku.

dan masa nie, aku cuma nampak jalan Dia. aku nak pilih jalan yg Allah dah sediakan untuk. aku akan buat keputusan. tapi bukan keputusan dari family, bukan diri sendiri, tapi Dari Allah.

aku akan minta restu tuhan.



No comments: