May 20, 2016

I dont have bestfriend nor bestfriendzzzz

So hi peeps !
ececece macam banyak sangat nih yang baca blog aku. haha
anyway, I dah pi interview kat KL untuk masuk USM kos pendidikan. yup. PENDIDIKAN . fuhhh. amazing kan cikgu Fatiha. kalau dah tertulis ceq jadi cikgu, ceq okay ja. well atleast kerja cikgu ni muliaa. IV ? it went well, alhamdulillah. but I dont know the result until this August. masa IV tu macam over confident but I dont really care. sebab aku buat macam aku kenal jer yg IV aku tuh padahal muka diorang pelik nak mampuih tengok perangai aku. hoemgi. Pastu Selasa nih pulak ada test Exam MEDSI . tell you what, medsi tu ujian berkomputer 300 Q in 1 Hour. fuhhhh again. lap peluh. grrrrr. and aku rasa aku ada trauma jawab exam berkomputer. test komputer masa ambik lesen pon kantoi sampai kene repeat weyyyh. cuak. cuak. cuak. study pon baru setengah nih. 

so mari berbalik pada tajuk. aku rasa aku dah discover yg aku nih jenis Family Person. mula-mula macam nak nafikan tapi sangat ketara gitu simptom ni kat aku. 
pada aku family is happines and happiness is family. insyaALLAH. mak abah adik beradik aku sangat kenal dan tahu aku punya baik, kepala gila, kepala angin, kepala masuk air. they accept me as who I am. diorang terima buruk aku yang banyak nih, and never throw me out. never. 

kalau aku buat salah , diorang akan marah on the spot and tell me to fix it. kalau aku nak mintak pendapat they always there for me. apatah lagi bab-bab mintak tolong, anytime anywhere.

kawan? I do miss them. A lot. tapi aku kene terima hakikat yg aku belum ada bestfriends sehati sejiwa dan seakhirat (?) . I dont rally know them. aku takde masa diorang susah. dan begitu juga sebaliknya. sampai satu masa aku give up nak cari bestfriends sebab my family is my bestfriends ever. 

aku pon tak tahu kenapa kene cari bestfriends? desperate? hemmm. maybe. Coz I get jealous whenever I seem them hangout with their friends which is also my friends (?)  benda0benda tu buat aku terfikir kenapa aku takde dalam circle/group mereka? 

I always said to myself to keep calm. no judging. aku dok psycho mental aku bahawasanya, mereka sememangnya mereka. dan kau adalah kau. you just being yourself and thats it ! 

so ya. masa tu aku rasa aku memang desperate, kesunyian and whatever it is, you named it. but now, I can accept whloeheartedly.  sebab aku rasa manusia akan berubah ikut keadaan, mereka akan bergaul dengan orang yg buat mereka selesa, happy, etc. takde sebab pon nak jealous and get desperate, sebab after all this while aku pentingkan family dari kawan . 

susah sebenarnya kalau hidup tak berkawan. tapi semuanya ambil masa. sekarang time kau nak bonding habis-habis dgn family. lepas ni bila dah masuk U (AMEEN) cari kawan yang baik-baik dan hargai mereka. 

so here I am. struggling with myslef now and forever. keep your imaan safe. be happy, no worries.
XoXo.
salam. love, Teha.   


No comments: