Aug 4, 2016

Raya 2016

hola, holla, holla!!!!!

hahah. guess what?  today is 30 syawal already. kejap jer nak habis 1 bulan kita raya. and its good untuk kita isytihar no more openhouse. heheh.
so far alhamdulillah, raya tahun ni masih dapat beraya dengan yang tersayang. Alhamdulillah mak dan abah masih di depan mata, masih merasa sambalkacang mak, masih berjaya buat abah kembali gemuk setelah kurus di bulan puasa (bhahahaha) masih kumpul duit raya (HOHO) Dan semuanya kelihatan indah-indah belaka.

but I know deep inside me, I missing someone. or two person and even more. tahun lepas beraya tanpa Wak Mah . tahun ni raya tanpa Nyayee (nenek) . mak dengan aku selalu mengelak untuk up cerita tentang arwah berdua sebab kami berdua akan menangis. tapi biasanya aku lah yang selalu mengelak. mak kadang-kadang bila dia rindu akan luah jugak kat aku.


tiada siapa akan tahu siapa yg pergi tinggalkan siapa. mungkin aku, mungkin mak, mungkin abah, mungkin orang lain.

dan apa yang menyakitkan ialah tengah kau happy sambut raya, mesti ada a slight of feeling kau teringat kat mereka yang dah pergi tinggalkan kau. Ia bagus sebab to limitkan kau punya keriangan tu biar berpada-pada. tapi bukan penghalang untuk kau sekat rasa gembira. jangan selfish untuk rasa macam kau seorang jer yg sedih.

dan sekarang dah masuk bulan 8. that is mean, result upu akan keluar.
ya, kalau ada rezeki akan sambung belajar. akan tinggalkan rumah. akan bina self esteem sendiri. berdikari. akan jauh balik dengan mak dan abah. gosh. so homesick already. hahhaa.







this one is raya tahunlepas. masih ada nyayee  :')




 So, Salam, XOXO.



No comments: